Coronavirus – wat kunnen wij voor u doen?

We begrijpen dat deze periode voor veel mensen een tijd van onzekerheid is. Als uw betrouwbare kredietverstrekker sinds 1992, garandeert Santander Consumer Finance dat onze diensten tijdens de coronacrisis beschikbaar blijven. Ook in deze tijden kunt u op ons rekenen voor al uw financieringen.

Op deze pagina informeren wij u hoe u ons kunt bereiken, wat wij doen om u van dienst te kunnen blijven, welke tips we u in de huidige omstandigheden willen meegeven en wat de laatste ontwikkelingen zijn.


 

     Verwacht u betalingsproblemen?

Wij willen voorkomen dat u in de problemen komt. En als er al problemen zijn, willen wij samen met u zoeken naar een oplossing. Neem contact met ons op  zodat we samen met u naar een oplossing kunnen zoeken.

Voorkom een betaalachterstand en geef dit zo snel mogelijk aan ons door! Kijk hier voor alle informatie.


 

     Hoe kunnen wij u helpen in deze  uitzonderlijke omstandigheden?

De verzekering behandelt het coronavirus zoals elke andere infectieziekte. U bent dus verzekerd zoals u dat normaal zou zijn.

Indien u onvrijwillig werkloos wordt (behalve tijdelijke werkloosheid) of indien u ziek wordt door het coronavirus, kan u gewoon een aangifte indienen onder uw verzekeringspolis. De arbeidsongeschiktheidsverzekering komt niet tussen als u zichzelf in quarantaine plaatst bij een vermoeden van besmetting. De verzekering beschermt enkel als u arbeidsongeschikt bent wegens ziekte of letsel.

Het is geen fijne gedachte, maar ook bij overlijden aan het coronavirus bent u gedekt door uw overlijdensverzekering (zoals bij elke andere infectieziekte).

Wenst u een claim in te dienen?

Dan kan u u het claimproces en alle claimformulieren terugvinden op deze pagina. Hou wel rekening met alle informatie zoals in de Algemene Voorwaarden. Lees zeker de uitsluitingen en de informatie over vooraf bestaande medische toestanden na. U vindt alle documentatie hier.

De verzekeraar beoordeelt elke claim apart. De bovenstaande informatie is geen garantie op een verzekeringsprestatie. Neem een kijkje op de verzekeringspagina voor meer informatie.


 

     Is jullie klantenservice telefonisch bereikbaar?

Ja. Maar het kan zijn dat u wat langer moet wachten als u ons belt. Uit voorzorg werken alle collega’s van thuis, maar we zijn en blijven bereikbaar.

Heeft u een vraag over uw lening of kredietopening?
e-mail: info@santander.be
Telefonisch: 09 – 235 50 60, bereikbaar van maandag t/m vrijdag 09.00 – 17.00 uur

Hoe communiceer ik het best met Santander?

Santander vraagt u Mijn Rekening en de Santander App te gebruiken. Wij vragen u om alle communicaties onder andere contracten zoveel mogelijk digitaal te doen en het verkeer via de post tot een minimum te beperken.
Vraag aan uw Santander agent hoe u, in uw situatie, het beste te werk gaat. Wij doen er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn in deze uitzonderlijke situatie.


 

     Voor al uw financieringen met Santander kunt u zich registreren op Mijn Rekening en de Santander App downloaden

Onze telefoniesystemen kunnen meer belast zijn dan anders. Ook kan het iets langer duren om uw e-mails te beantwoorden. We adviseren u om u te registreren op Mijn Rekening en de Santander App te downloaden.

◽ Log hier in op uw Mijn Rekening
Download hier onze App: IOS, Android 

▪ Hoe registreer ik mij op Mijn Rekening?

Neem uw Santander kaart en rijksregisternummer bij de hand.

  1. Ga hier naar de registratiepagina. Vul uw klantnummer en uw rijksregisternummer in.
  2. Binnen de 5 minuten ontvangt u een sms met een registratiecode (6 cijfers) op het gsm-nummer dat bij ons bekend is.
  3. Voer de code in en bevestig uw e-mailadres. Klik op 'ga verder'. U ontvangt een e-mail.
  4. Klik op de link in de e-mail en voltooi uw registratie. Kies een wachtwoord en bevestig dit.

Kloppen uw gegevens nog?

Bent u bijvoorbeeld verhuisd of is uw telefoonnummer of e-mailadres gewijzigd? Pas dan zo spoedig mogelijk zelf uw contactgegevens in Mijn Rekening aan, zodat wij u sneller en beter van dienst kunnen zijn.

Waar vind ik mijn klantnummer om te registreren op Mijn Rekening, en wat doe ik als ik mijn gegevens niet herinner?

Mijn Rekening meest gestelde vragen

Heeft u al een inlog voor Mijn Rekening maar weet u uw wachtwoord niet meer?

Informatie over het wachtwoord vergeten op Mijn Rekening


 

   Kan ik verdere aankopen doen nu de meeste winkels gesloten zijn?

Dat hangt af van de winkel. We raden u aan naar de website van de handelaars te gaan. We werken samen met een aantal handelaars waar u per maand kunt betalen met uw Santander kaart. Zoals bijvoorbeeld Krëfel. Als u op een product klikt, kunt u de prijs per maand zien. U kunt dan uw aankoop gespreid per maand betalen. Kijk ook op websites bij betaalmogelijkheden of financieringen hoe u gebruik kunt maken van gespreid betalen.


 

   Gebruik geen cash : gebruik uw kaart

We raden u aan om zoveel mogelijk met uw kaart te betalen.


 

  Volg vooral betrouwbare informatiebronnen

Volg alleen betrouwbare informatiebronnen. Er is veel nepnieuws in omloop.

Officiële website van Coronavirus info in België

World Health Organization (WHO)