Coronavirus – wat kunnen wij voor u doen?

We begrijpen dat deze periode voor veel mensen een tijd van onzekerheid is. Als uw betrouwbare kredietverstrekker sinds 1992, garandeert Santander Consumer Finance dat onze diensten tijdens de coronacrisis beschikbaar blijven. Ook in deze tijden kunt u op ons rekenen voor al uw financieringen.

Op deze pagina informeren wij u hoe u ons kunt bereiken, wat wij doen om u van dienst te kunnen blijven, welke tips we u in de huidige omstandigheden willen meegeven en wat de laatste ontwikkelingen zijn.

 

Wij willen voorkomen dat u in de problemen komt. En als er al problemen zijn, willen wij samen met u zoeken naar een oplossing. Daar staat tegenover dat wij van u verwachten dat u contact met ons opneemt en meewerkt aan het zoeken naar een oplossing.

Voorkom een betaalachterstand en geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door! Kijk hier voor alle informatie.

De verzekering behandelt het coronavirus zoals elke andere infectieziekte. U bent dus verzekerd zoals u dat normaal zou zijn.

  • Indien u onvrijwillig werkloos wordt (behalve tijdelijke werkloosheid) of indien u ziek wordt door het coronavirus, kan u gewoon een aangifte indienen onder uw verzekeringspolis. De arbeidsongeschiktheidsverzekering komt niet tussen als u zichzelf in quarantaine plaatst bij een vermoeden van besmetting. De verzekering beschermt enkel als u arbeidsongeschikt bent wegens ziekte of letsel.

  • Het is geen fijne gedachte, maar ook bij overlijden aan het coronavirus bent u gedekt door uw overlijdensverzekering (zoals bij elke andere infectieziekte).

Dan kan u u het claimproces en alle claimformulieren terugvinden op deze pagina. Hou wel rekening met alle informatie zoals in de Algemene Voorwaarden. Lees zeker de uitsluitingen en de informatie over vooraf bestaande medische toestanden na. U vindt alle documentatie hier.

De verzekeraar beoordeelt elke claim apart. De bovenstaande informatie is geen garantie op een verzekeringsprestatie. Neem een kijkje op de verzekeringspagina voor meer informatie.

Ja. Maar het kan zijn dat u wat langer moet wachten als u ons belt. Uit voorzorg werken alle collega’s van thuis, maar we zijn en blijven bereikbaar.

Heeft u een vraag over uw lening of kredietopening?


e-mail: info@santander.be
Telefonisch: 09 – 235 50 60 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag 09.00 – 17.00 uur)

Hoe communiceer ik het best met Santander?

Santander vraagt u Mijn Rekening en de Santander App te gebruiken. Wij vragen u om alle communicaties onder andere contracten zoveel mogelijk digitaal te doen en het verkeer via de post tot een minimum te beperken. Vraag aan uw Santander agent hoe u, in uw situatie, het beste te werk gaat. Wij doen er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn in deze uitzonderlijke situatie.

 

Onze telefoniesystemen kunnen meer belast zijn dan anders. Ook kan het iets langer duren om uw e-mails te beantwoorden. We adviseren u om u te registreren op Mijn Rekening en de Santander App te downloaden.

Let op: voor een financiering die is afgesloten via een autodealer geldt dat er geen toegang tot Mijn Rekening mogelijk is.

Neem uw Santander kaart en rijksregisternummer bij de hand.

  1. Ga hier naar de registratiepagina. Vul uw klantnummer en uw rijksregisternummer in.
  2. Binnen de 5 minuten ontvangt u een sms met een registratiecode (6 cijfers) op het gsm-nummer dat bij ons bekend is.
  3. Voer de code in en bevestig uw e-mailadres. Klik op 'ga verder'. U ontvangt een e-mail.
  4. Klik op de link in de e-mail en voltooi uw registratie. Kies een wachtwoord en bevestig dit.
Bent u bijvoorbeeld verhuisd of is uw telefoonnummer of e-mailadres gewijzigd? Pas dan zo spoedig mogelijk zelf uw contactgegevens in Mijn Rekening aan, zodat wij u sneller en beter van dienst kunnen zijn.

Laten we nu samen strijden tegen het coronavirus zodat we allemaal weer kunnen: aanraken, knuffelen, zoenen, spelen, dansen, werken, kortom terug naar de wereld waarvan we zoveel houden!

Wij dragen graag ons steentje bij aan de strijd tegen het coronavirus en doneren €0,50 voor iedere nieuwe aanmelding voor Mijn Rekening en voor iedere nieuwe download van de Santander App van 7 april t/m 31 mei 2020!

   

Onze vaste klanten hebben een uitnodiging gekregen of krijgen nog een uitnodiging via e-mail om hun keuze voor het goede doel door te geven. Het doel met de meeste stemmen krijgt de grootste donatie.

Wij zullen wekelijks een donatie storten op beide doelen. Zie hieronder hoeveel er na 2 weken is gestort! U kunt ons helpen door u aan te melden bij Mijn Rekening of de Santander App te downloaden. Doe het nu.

€870,60

naar de Belgische Federatie van Voedselbanken

€828,25

naar het Belgische Rode Kruis

 

All. Allemaal.

Omdat we allemaal in dezelfde situatie zitten. Omdat we allemaal gedwongen zijn iets te doen of te laten. Omdat het ons allemaal beïnvloedt. En omdat we allemaal iets willen doen.

Together. Samen.

Want alleen samen kunnen we geweldige dingen bereiken. Samen zijn we groter. En samen kunnen we meer, veel meer. De enige manier om dit virus te bestrijden is dit samen te doen.

Now. Nu.

Niet later, niet morgen. Maar nu. We kunnen niet wachten. We moeten controle nemen over de situatie en vooruit kijken. Maar vooral nu helpen. Het is dringend. Het is nu.

  • Cybercriminelen gebruiken vaak populaire trends en nieuws om mensen te misleiden om schadelijke bijlagen te openen, op links te klikken of gevoelige informatie te geven. Regeringen en internationale instanties waarschuwen mensen voor dit soort oplichting.

  • Onze Santander Consumer Benelux-teams werken hard om de wereldwijde cyberdreigingen te volgen. Santander is niet getroffen, maar we willen u eraan herinneren alert te blijven op verdachte berichten via e-mail. Lees onze tips zodat u deze kunt toepassen bij het ontvangen van e-mails van onbekende afzenders. Op deze manier kunt u onbekende afzenders herkennen en veilig blijven.
  • Santander Consumer Benelux zal u nooit om wachtwoorden vragen of vragen om software te downloaden.

  • Verwachtte u dit bericht? Herkent u de afzender? Vragen ze u iets te doen (klik op de link, doneer geld, open een bijlage, geef gevoelige informatie)? Als iets verdacht aanvoelt, klik er dan niet op maar rapporteer het.

    Stuur de originele mail naar het volgende email adres: cybersecurity_customers@gruposantander.com.

  • Iedereen wil goed geïnformeerd zijn; Zorg ervoor dat u uw nieuws van gerenommeerde bronnen ontvangt door naar hun officiële website te gaan. Klik niet op willekeurige links die op uw pad komen, vooral niet op instant messaging-kanalen (WhatsApp) en e-mails.

  • Navigeer alleen naar websites die u vertrouwt, zorg ervoor dat het webadres begint met https: // aangezien deze over het algemeen veiliger zijn.

  • Wees voorzichtig met niet-legitieme verzoeken om donaties, of dit nu via goede doelen of crowdfunding-sites is, laat u door niemand opjagen om een donatie te doen. Als iemand of een organisatie die u niet kent u vraag om donaties in contanten of met een cadeaukaart of door het overmaken van geld? Doe dat dan niet.

  • Stuur geen mediaberichten of e-mails met niet-geverifieerde inhoud door. Pas op voor nepnieuws en desinformatiecampagnes, die alleen gebruikt worden om mensen te alarmeren.

 

 

We raden u aan om zoveel mogelijk met uw kaart te betalen.