Terug naar overzicht

Santander in de top 500 van gerenommeerde merken

Santander in de top 500 van gerenommeerde merken

Santander is opnieuw uitgeroepen tot het waardevolste Spaanse merk ter wereld in de Brand Finance Global 500 ranglijst voor 2024. Hier zijn we natuurlijk ongelooflijk trots op. Dit is een mooie aanvulling op onze opname in Interbrand's Best Global Brands ranglijst van 2023, waarin we worden gezien als een van de 100 meest waardevolle merken ter wereld.

Waarom is een merk belangrijk?

Het merk van een bedrijf is meer dan een beeld dat het bedrijf herkenbaar maakt. Een merk vertegenwoordigt ook de waarden en cultuur van een bedrijf. Het is iets ontastbaars dat een gevoel van betrokkenheid, vertrouwen en identiteit creëert zowel bij werknemers, klanten, aandeelhouders en investeerders als de samenleving in het algemeen. Een merk onderscheidt niet alleen het ene bedrijf van het andere, maar creëert ook waarde en is een strategisch voordeel dat verder gaat het tastbare.

Het Santander-merk geeft onze cultuur en mentaliteit weer

Bij Santander is ons merk een weerspiegeling van onze kern, onze cultuur, onze denkwijze en onze plaats in de wereld.  Het staat voor onze toewijding om mensen en bedrijven te helpen groeien door een meer verantwoordelijke bank op te bouwen met ESG-normen als kern. De wereldberoemde rode vlam van Santander vertegenwoordigt de belangrijkste kenmerken van onze identiteit: vuur als een symbool van voortuitgang, passie en energie die ons helpt om onze doelen te bereiken.

Brand Finance Global 500

Volgens Brand Finance wordt de ranking van de merkwaarde bepaald door een combinatie van merksterkte, merktrouw en merkomzet. Santander behoort tot een van de merken die in elke categorie hoog scoort (klik hier voor meer informatie over de methodologie).  

Vanaf het begin was het onze bedoeling om het merk Santander in elk aspect van ons bedrijf te laten uitstralen, inclusief onze waarden en onze cultuur. We willen zo het gevoel van vertrouwen en identiteit bij onze klanten, werknemers, aandeelhouders en in de maatschappij versterken. Opgenomen worden in de ranglijst van Brand Finance Global 500 is een bevestiging van onze inspanningen om een sterk en succesvol merk te creëren.