Mijn Rekening

Als Santander klant kunt u in Mijn Rekening uw geld veilig beheren en wanneer het u uitkomt. Bekijk regelmatig Mijn Rekening en blijf geïnformeerd! 

Klik op de knoppen hieronder en start met Mijn Rekening te gebruiken. 

 

De Santander App

Met de Santander App kunt u in Mijn Rekening 24/7 uw beschikbare geldreserve checken! Uw smartphone volstaat, overal en op elk moment.

Bekijk de video als u meer over de Santander App wilt te weten komen!

     

Opgelet: Om veiligheidsredenen werkt de app alleen als er een vorm van beveiliging is ingeschakeld op uw toestel, zoals een toegangscode, patroon, vingerafdruk of gezichtsherkenning.

Voor Android gebruikers: de app is enkel compatibel voor toestellen vanaf versie 13.  

Voordelen van Mijn Rekening

Veilig

Mijn Rekening is enkel voor Santander klanten beschikbaar via een persoonlijke login code. Volg het registratieproces om uw login code aan te vragen.

Snel en makkelijk

Mijn Rekening kunt u 24/7 consulteren, waar u zich ook bevindt, een smartphone is voldoende.

Gratis

U registreren in Mijn Rekening en de Santander App gebruiken, kost u niets. Voor het gebruik betaalt u niets.

Wat kan ik doen in Mijn Rekening?

  • Geld overschrijven naar uw bankrekening
  • Volg online uw betalingen, aankopen en transacties
  • Wijzig uw persoonlijke gegevens
  • Download gratis uw rekeningoverzichten
  • Digitaal archief van al uw communicatie
  • Stel 24/7 uw vragen aan Santander Consumer Finance
  • Optie om een bijkomend financieel product aan te vragen

 

Hebt u nog vragen?

Bekijk de veelgestelde vragen voor Mijn Account en krijg uw antwoorden!

Hoe registreer ik mij voor Mijn Rekening?

Aanmelden of registreren voor Mijn Account is heel eenvoudig. Het is belangrijk dat je je gsm, Santander-klantnummer en identiteitskaart bij de hand hebt. Registreer nu voor Mijn account>

Als alternatief kunt u de Santander App voor Mijn account ( App Store of Google Play ) op uw mobiele telefoon gebruiken en onmiddellijk registreren. Dan heb je Mijn Account altijd bij de hand! Ga in de App naar het Menu rechtsboven en volg de instructies om je aan te melden als nieuwe gebruiker. Om u aan te melden voor Mijn Account moeten uw mobiele nummer en uw e-mailadres bij ons bekend zijn.

Voor Android gebruikers: de app is enkel compatibel voor toestellen vanaf versie 13.

Is Mijn Rekening veilig?

Ja. Mijn Rekening is uw beveiligde privé omgeving waarin u al uw geldzaken met Santander kunt beheren. Voordat u Mijn Rekening kunt gebruiken, dient u zich te registreren. Om u te kunnen registreren hebben wij uw e-mailadres en gsmnummer nodig. Let op, dit moet het e-mailadres en gsmnummer zijn die al bij ons bekend zijn.

Na registratie maakt u zelf een wachtwoord aan. Wij zullen u nooit om dat wachtwoord vragen. Wij kunnen uw wachtwoord ook niet zien. Bent u uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u hier zelf een nieuw wachtwoord aanmaken.

Hoe heb ik zelf overzicht over mijn lening of krediet?

Eenvoudig. Meld u aan bij Mijn Rekening of download de Santander App (App Store of Google Play) als u een lening of krediet bij ons heeft. Met Mijn Rekening heeft u 24/7 toegang tot uw persoonlijke mijn-omgeving en ziet u al uw betalingen, aankopen en overige transacties.

Heeft u meer rekeningen bij Santander? Log dan in en meld direct ook uw andere rekening(en) aan. Dan heeft u overzicht over al uw geldzaken bij Mijn Rekening.

Hoe vaak krijg ik rekeningoverzichten?

Dat hangt af van welke lening u heeft.

  • Heeft u een kredietopening, dan ontvangt u maandelijks een rekeningoverzicht. Voor verzending van de rekeningoverzichten betaalt u € 0,65 per rekeningoverzicht. U kunt trouwens uw rekeningoverzicht ook gratis downloaden vanuit Mijn Rekening en aangeven dat u geen rekeningoverzichten per post meer wilt ontvangen.

  • Bij een lening op afbetaling ontvangt u bij het afsluiten van uw lening een aflossingstabel.

Heeft u nog geen toegang tot Mijn Rekening? Registreer nu voor Mijn account >

Ik ben mijn wachtwoord vergeten voor Mijn Rekening. Wat nu?

Als u zich al heeft aangemeld voor Mijn Rekening maar uw wachtwoord bent vergeten, vraag dan direct een nieuw wachtwoord aan. Wij kennen uw wachtwoord niet. Geef uw wachtwoord ook nooit aan iemand anders af. Wij zullen er ook nooit om vragen.

Nieuw wachtwoord aanvragen >

Ik kan niet meer inloggen in mijn App op mijn Android-telefoon. Wat nu?

Het kan zijn dat uw versie is verouderd. Wanneer het inloggen in uw App niet meer lukt, verwijder dan de App van uw mobiele telefoon en ga vervolgens naar uw App Store of Google Play en download de nieuwste versie van de Santander App.

Opgelet: Om veiligheidsredenen werkt de app alleen als er een vorm van beveiliging is ingeschakeld op uw toestel, zoals een toegangscode, patroon, vingerafdruk of gezichtsherkenning.  

Voor Android gebruikers: de app is enkel compatibel voor toestellen vanaf versie 13.

Hoe geef ik een adreswijziging door?

U kunt eenvoudig zelf uw adres wijzigen via Mijn Rekening. Log in op Mijn Rekening>

Indien u niet geregistreerd bent op Mijn Rekening, kan u uw nieuw adres met vermelding van uw rijksregisternummer doorsturen naar: info@santander.be 

Hoe wijzig ik mijn bankrekeningnummer?

U kan uw huidige bankrekeningnummer wijzigen door een kopie van uw bankkaart te sturen naar administratie@santander.be

 

Hoe wijzig ik mijn gsmnummer?

Voor het wijzigen van uw telefoonnummer kunt u contact opnemen met onze afdeling klantenservice. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van 09.00 - 17.00 uur bereikbaar via telefoonnummer 09 - 235 50 60.

Op dit moment kunnen gsmnummers alleen schriftelijk worden gewijzigd in een brief met handtekening + een kopie ID. De reden hiervoor is dat het gsmnummer een onderdeel is van het registratieproces en validatieproces voor Mijn Rekening.

Kan ik een lening afsluiten met een CKP-registratie?

Voor de duidelijkheid: de CKP (Centrale voor Kredieten aan Particulieren) registreert uw hypotheeklening, uw kredietopening, uw lening(en) op afbetaling, uw autolening en andere leningen zoals een renovatielening, een groene lening etc. Kredietverstrekkers gebruiken de CKP om te kijken of het voor u verantwoord is om een nieuwe lening af te sluiten. Zo ook Santander. Kunt u een lening bij ons afsluiten, registreren wij de lening bij het CKP. Heeft u al ergens een lening lopen? Dan betekent dit dat u een CKP-registratie hebt. Dat hoeft niet negatief te zijn. Veel mensen hebben een hypotheeklening of lening op afbetaling dus een schuld. Kredietverstrekkers kunnen zo namelijk zien of er betaalachterstanden zijn geweest.

Het CKP zegt iets over iemands kredietverleden. Als er geen achterstanden zijn geweest, kan het zelfs als een voordeel worden gezien door kredietverstrekkers. Het hebben van een CKP-negatieve vermelding kan een ander verhaal zijn. Deze wordt geplaatst bij verschillende betalingsachterstanden. Kredietverstrekkers gaan niet in zee met mensen waarvan zij denken dat ze niet in staat zijn een lening terug te betalen. Wanneer een negatieve vermelding opgeheven is en dus niet meer geldt, speelt hij ook geen rol meer bij een nieuwe aanvraag van een lening.

Lees meer over een lening afsluiten met een CKP-registratie.

Ervaart u andere problemen, contacteer ons.

elke werkdag, tussen 9u en 17u.

We zijn ook via email bereikbaar